چهارشنبه ٠٢ بهمن ١٣٩٨ - 
1 2
 
منو اصلی
بروزرسانی
تاریخ آخرین بروز رسانی:1393/04/05
 
صفحه اصلي > اخبار 
 
 


  چاپ        ارسال به دوست

گيلاس

گيلاس ميوه اي تابستاني است كه با داشتن حدود 80 درصد آب نقش مهمي در برطرف كردن تشنگي ايفا
مي كند، همچنين اين ميوه منبع خوبي از پتاسيم مي باشد.

از مواد مغذي ديگر گيلاس مي توان به برخي ويتامينهاي گروه B(B1، B2، نياسين، بيوتين)، پيش ساز ويتامين A، ويتامين Cو مواد معدني مثل كلسيم و فسفر اشاره كرد.

نتايج تحقيقات نشان داده است كه گيلاس با داشتن پتاسيم بالا و سديم پايين نقش مهمي در حفظ تعادل آب بدن و همچنين تنظيم فشار خون دارد.

از نكات قابل توجه در مورد گيلاس مي توان گفت كه قسمت عمده قند موجود در گيلاس از نوع سوربيتول (قند الكلي) است كه جذب آن نياز به انسولين ندارد و از اين جهت گنجاندن گيلاس در برنامه غذايي روزانه افراد ديابتي توصيه مي گردد.

گيلاس منبع غني از رنگدانه هاي گياهي با خاصيت آنتي اكسيداني است و مطالعات نشان داده مي تواند نقش مهمي در پيشگيري از بيماري هاي قلبي عروقي، سرطان و كاهش بيماري هاي التهابي از طريق پاكسازي مواد زيانبخش (راديكال هاي آزاد) داشته باشد.

همچنين تحقيقات بر روي موش هاي داراي عدم تحمل گلوكز نشان داده است كه يكي از رنگدانه هاي موجود در گيلاس (آنتوسيانين) اثر قابل توجهي در بهبود تحمل گلوكز دارد.

 

مینا کاویانی

سرپرست واحد آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه وصنایع غذایی کشور


١٣:٠٠ - چهارشنبه ٦ شهريور ١٣٩٨    /    عدد : ٨٢١٠١    /    تعداد نمایش : ٤٣


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




پیوندهای مهم
پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پایگاه اطلاع رسانی دولت

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
 
 انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور  
آدرس:تهران،شهرک قدس(غرب)،بلوار شهیدفرحزادی،خیابان شهید حافظی(ارغوان غربی)،پلاک 7
تلفن : 22357483 - 021
پست الکترونیک : nutrition@sbmu.ac.ir

 

© تمامی حقوق این سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی می باشد.